zondag 20 januari 2013

School op stelten!

De centrumschool van Beveren hield een schoomusical in CC Ter Vesten. Ik ben daar al eerder geweest toen ik naar de voorstelling ging van ‘Volle Maan’ door MuzArt. Mijn beste vriendin is schoolassistent op de centrumschool en gaf me een uitnodiging om mee te gaan kijken naar de leerlingen van haar stageschool. Ze vertelde me dat ze de liedjes heel erg mooi vond dus ik was nieuwsgierig.


Het verhaal ‘School op stelten’ gaat over de voorbereiding van een schoolfeest. Enkele leerlingen nemen het initiatief om een toffe liedrepertoire voor te bereiden die ze zelf hebben geschreven. De directeur vindt het een schade voor de school en wilt dat ze hun plan afblazen en zich voordoen als een nette school. Dat laten de leerlingen natuurlijk niet gebeuren en ze halen de hulp van hun juffen en meesters erbij. Ondertussen is er ook nog een groot geheim en geroddel over een groot pak dat is geleverd in de school. De twee deugnieten van de centrumschool vinden het pak en voeren er straffe toeren mee uit. Uiteindelijk blijkt het een snoepautomaat te zijn voor de school. De leerlingen zijn er erg blij mee.

De uitvoering van de musical vond ik heel erg knap. Achteraan op het podium was er een live-band, een dirigente en een kinderkoor dat ook werd begeleid door een dirigent. Het kinderkoor bestond uit kinderen van verschillende leeftijden. Wat ik ook heel erg tof vond, is dat er soms een kind in de live-band zat. Zo was er eens een jongen die op de piano speelde en eens een jongen die een drumsolo deed. Er waren ook meisjes met een zangsolo. Ik vond het erg leuk dat die talenten eens in de kijker werden gezet. De acteurs waren heel erg goed voorbereid. Ook hier had je kinderen van alle leeftijden. De kleutertjes werden begeleid door hun kleuterjuffen. De leerkrachten deden ook mee. Alle kinderen (de acteurs en het kinderkoor) had een witte trui of t-shirt aan met een kleurrijk accent: de jongens hadden een gekleurde das en de meisjes een gekleurd haarlint.


Op het podium was niet erg veel aanwezig. Af en toe stond er een tafel met een stoel die het bureau van de directeur voorstelde. Er was ook de snoepautomaat in de grote doos. Tijdens de voorstelling werd er steeds een schoolbord geprojecteerd op het grote scherm.
De realisatie van de musical werd begeleid door de kunstacademie ‘Art of Children’. Bekende vlaming hierbij was  Mout Uyttersprot die Filip speelde in de Kotmadam.


Ik heb echt genoten van deze schoolmusical. Het gaf me zin om later ook een schoolmusical te organiseren. Je kon erg goed zien dat de kinderen er ook van hebben genoten. Na de voorstelling heeft de directeur nog een woordje gezegd en werd er ook nog een vlag toegewezen aan de school. De centrumschool is daarbij de tweede school in Oost-Vlaanderen die zo’n vlag in ontvangst heeft mogen nemen.

Dit was het dan weer. Ik kan niet wachten om zelf mee te doen in een schoolmusical!



Veel liefs,
Marjolein 

[terug naar de startpagina] 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten